Biznis a financie

Rozdiel medzi akciami a dlhopismi

Akcie predstavujú základný investičný inštrument, ktorým kupujeme podiel v akciovej spoločnosti. Akcia je teda cenný papier, ktorý vyjadruje podiel na kapitály akciovej spoločnosti, ktorý je možné zakúpiť na akciových trhoch Dlhopis je úpis, ktorým investor poskytuje “pôžičku” osobe, ktorá dlhopis vydáva. Investor však z dlhopisu získava úroky, ktoré zhodnocujú investované financie

Rozdiel medzi valutami a devízami

Valuty aj devízy vyjadrujú pomenovanie pre peniaze zahraničných mien Valuty predstavujú hotovostné peniaze v zahraničnej mene, s ktorými reálne disponujeme Devízy predstavujú peniaze zahraničných mien, ktoré ostávajú na bankových účtoch, teda sa nejedná o hotovostné peniaze

Rozdiel medzi daňovými odpismi a účtovnými odpismi

Daňové odpisy sú odpisy vyplývajúce zo zákona, o ktoré si môže podnikateľ znížiť základ dane. Ich maximálna výška je daná zákonom a závisí od majetku, z ktorého vznikajú daňové odpisy. V prípade účtovnej straty je možné daňové odpisy na rok prerušiť. Uvádzajú sa len v daňovom priznaní Účtovné odpisy je povinné viesť v účtovníctve a

Rozdiel medzi hrubou a čistou mzdou

Čistá mzda predstavuje sumu, ktorú dostane zamestnanec za výkon svojej práce na ruku alebo je mu poukázaná na bankový účet Čistá mzda sa vypočítava z hrubej mzdy, z ktorej sú odčítané všetky dane, zdravotné a sociálne odvody či iné zrážky a je k nej pripočítaný daňový bonus na dieťa v prípade, že naň má zamestnanec

Rozdiel medzi chránenou dielňou a chráneným pracoviskom

Chránená dielňa je pracovisko zriadené fyzickou alebo právnickou osobou, kde pracuje minimálne 50% zamestnancov so zdravotným postihnutím. Výkon ich práce a tiež samotné pracovisko sú prispôsobené zdravotnému stavu zamestnancov Za chránené pracovisko sa považuje aj zriadenie jedného pracovného miesta vrámci spoločnosti, ktoré je určené pre zamestnanca so zdravotným postihnutím Na vytvorenie chránenej dielne aj chráneného

Rozdiel medzi mediálnou a reklamnou agentúrou

Mediálna agentúra je agentúra, ktorej hlavným poslaním je predaj a obchodovanie s reklamným priestorom. Môže však ponúkať aj služby ako výroba reklamy, ktoré sú hlavným poslaním reklamnej agentúry. Reklamná agentúra sa okrem výroby reklamy zaoberá aj plánovaním či umiestňovaním reklamy a kupovaním reklamného priestoru pre svojich klientov